Jeg kan tilrettelægge, filme og klippe videoer (I Adobe Premiere). Primært har jeg gjort dette i forbindelse med mit frivillige engagement i Musikparlamentet. Det er enten opgaver vi laver for forskellige aktører i musikbranchen eller emner vi selv synes er spændende.
Videoen til venstre (øverst) lavede vi i forbindelse med et besøg på Lydens Hus. Her stod jeg for tilrettelæggelse af videoen samt rollen som interviewer.
Videoen til højre (øverst) er en opgave vi lavede for JazzDanmark da de lavede arrangementet Idea Factory Jazz. Her lavede vi interviews med deltagere og jurymedlemmer samt stemningsoptagelser fra arrangementet. Til slut klippede vi det sammen til en samlet video. Mine opgaver var tilrettelæggelse, rollen som interviewer samt klipning i Adobe Premier.
Videoen til venstre (nederst) er lavet i forbindelse med UHØRT Dayparty på SPOT Festival 2016, hvor 4 bands, som tidligere har spillet på UHØRT Festival, spillede koncerter. Jeg stod for for at tilrettelægge, filme og klippe.
Videoen til højre (nederst) er lavet i forbindelse med Musikparlamentets talkshow "Bag Musikken, Foran Scenen", som foregik på Roskilde Festival 2016 i warm-up dagene. I videoen har jeg stået for at filme og klippe.
Jeg er guitarist, vokalist og sangskriver i bandet, Dawn Gazers, som jeg har været med til at starte. Vi spiller alternativ pop inspireret af 90'er alternativ rock.
I forbindelse med at have startet et band har jeg lært utrolig meget om musikbranchen fra nye musikeres vinkel. Det har været en spændende rejse at lære om alle processerne forbundet med udgivelse af musik, at spille live, at blive booket samt at lave PR, der sælger musikken på en god måde. Vi arbejder pt. på ny musik, som vi glæder os til at præsentere.
Vi udgav vores debut-EP, "At Starlight", digitalt og på vinyl i 2015. EP'en er udgivet på et italiensk label ved navn IMakeRecords. Alle sangene er indpillet i IMakeRecords' studie i Syditalien. Videoerne til en af sangene på EP'en, "Killer Whale", kan ses herunder. Hvis man vil høre hele pladen kan den høres på Soundcloud.
I forbindelse med udgivelsen holdt vi en releasekoncert i Dome of Visions. Vi arbejdede på at lave en helt speciel koncertoplevelse. Vi havde to andre bands til at spille før os, og vi trak ca. 100 mennesker til arrangementet.
Vi arrangerede selv alt i forbindelse med koncerterne, f.eks. lyd, lys, PR og afvikling på aftenen. Det blev en stor success. Nedenfor ses et billede fra aftenen.
Det var en rigtig DIY-udgivelse, hvor vi selv brændte CD'er og foldede artwork'et. Det specielle ved artwork'et er, at man når CD'en er pakket ind kun ser en lille del af det samlede billede. Når artworket er foldet helt ud kan det bruges som en plakat.
Vi fik numrene spillet på DR P6 Beat i radioprogrammet "Debut", og var også på besøg i radioprogrammet. Hele radioprogrammet kan høres her.
Jeg er meget interesseret i iværksætteri. Gennem min uddannelse i digital innovation og management har jeg berørt den teoretiske baggrund for iværksætteri, og jeg vil gerne have mere praktisk erfaring. Jeg har praktisk erfaring med følgende projekter:
Efter at være blevet vegetar fandt jeg ud af, hvor svært det er, at finde vegetarisk take-away. Jeg vil derfor lave en deleøkonomisk service, hvor alle kan lave mad og sælge det til købere i lokalområdet. Jeg har lavet benarbejdet til idéen men leder efter det rigtige team at gøre dette til en virksomhed med. mahlzeit.dk.
Jeg har været i praktik hos firmaet Lean Business, som laver en online platform, som gør det lettere for iværksættere, at strukturere deres virksomhedsopstart. Videoen viser lidt mere om konceptet. Man kan besøge og bruge platformen på leanbusinessplanner.com. Jeg arbejdede på udviklingen af et undervisningsforløb i iværksætteri, som skal bruges til folkeskolen. Jeg er "certified advisor" i Lean Business-metoden. Læs mere om metoden på leanbusiness.dk
UHØRT Festival er en non-profit Festival for ny musik, som holdes hvert år på Refshaleøen 2. weekend i august. For festivalen 2016 har jeg været ansat som festivalkoordinator fra februar og frem til festivalens afvikling i august.
Her har mine opgaver været at koordinere en masse forskellige opgaver før og under festivalen. Opgaverne inkluderer: Kontakt til frivillige, PR, Sociale medier, booking af bands, praktiske opgaver i forbindelse med afviklingen. Jeg har haft ansvaret for at koordinere de 200 frivillige, som har været en del af festivalen både før afviklingen og under afviklingen.
Jeg har været frivillig i Musikparlamentet siden 2013, og jeg har i 2016 påtaget mig en ledende rolle i foreningen. Jeg er en del af styregruppen, som står for den daglige ledelse samt strategiske beslutninger, som træffes i samarbejde med bestyrelsen.
Musikparlamentets vision og mission:
Musikparlamentet har sin egen podcast, som hedder Musikparlamentets Podcast. Jeg har optaget, tilrettelagt og klippet nogle af disse podcasts. F.eks. den der hedder Musik Uden Grænsekontrol.
En anden måde at vidensdele, som Musikparlamentet benytter sig af er via video. Her har jeg været med til at stable videoproduktionen på benene. Se Musikparlamentets facebook-kanal for at se de nyeste videoer.
Musikparlamentet laver typisk paneldebatter, som har til formål at inspirere og sætte fokus på relevante problemstillinger i musikbranchen.
Jeg er tech-savvy og kan løse både frontend og backend-webproblemer. Jeg kan HTML, CSS, JavaScript, PHP, PHPmyadmin, mysql, databasedesign og jeg er i gang med at lære Ruby og Ruby on Rails for hurtigt at kunne lave prototyper.
I forbindelse med min forretningsidé, Mahlzeit, har jeg lavet en mvp, hvor jeg har brugt HTML, CSS, AJAX, PHP, mysql, databasedesign. Jeg har lavet det fra bunden. I forbindelse hermed opdagede jeg, at jeg synes det er virkelig sjovt at lave, og jeg vil derfor blive bedre og fortsætte med Ruby og Ruby on Rails.
Jeg laver en smule freelance arbejde, hvor jeg laver hjemmesider for forskellige kunder. Min seneste opgave har været, at lave en hjemmeside for Hedelands Veteranbane. Den er lavet i wordpress.
Jeg har taget udgangspunkt i et tema, men jeg har modificeret det ved hjælp af html og css. En stor opgave har været at skabe en logisk informationsarkitektur, da Hedelands Veteranbane har rigtig meget materiale! Se hjemmesiden.
Jeg har i min studietid haft et studiejob som webstudent i Vejledning & Optagelse samt i US Stab i Uddannelsesservice, Københavns Universitet. Jeg har arbejdet her i 2 1/2 år, så jeg har virkelig fået et godt kendskab til kommunikationsarbejdet på Københavns Universitet.
Mine opgaver har primært været relateret til tilrettelæggelse af digital kommunikation med afsender og målgruppe for øje. Jeg har bidraget til vedligeholdelsen og udviklingen af centrale sites i Uddannelsesservice, som f.eks studier.ku.dk og us.ku.dk.
Det betyder, at jeg har arbejdet meget med KU's CMS, hvor jeg også har kodet i html og css og implementeret javascript. Jeg har også lavet en masse grafisk arbejde i Adobe Photoshop, og man kan se en lille del af det på billedet øverst på siden.
Under sin ansættelse har Lone løst sine opgaver effektivt, selvstændigt og indenfor deadline. Hun er gået til arbejdet med en god portion entusiasme og har ikke været tilbageholdende med at bidrage uopfordret til løsningen af opgaver. Lone har en positiv fremtoning, og er god til at integrere sig på arbejdspladsen og er dermed vellidt blandt sine kollegaer. Hun har hurtigt sat sig ind i komplicerede opgaver og været dygtig til at formidle dem til sine kollegaer.
Lone er en sympatisk kollega, som jeg giver min bedste anbefaling. Jeg uddyber gerne min udtalelse, hvis det måtte have interesse.
Jeg har brugt to år af min studietid på, at være kanalrundfartsguide for Strömma Canal Tours. Her har jeg brugt sommerdagene på, at sejle rundt i Københavns havn og guide på dansk, engelsk og tysk. Det er et rigtig sjovt job, hvor man kommer til at snakke med turister fra mange forskellige lande.
Jobbet bidragede til, at jeg blev god til at være serviceminded overfor turister. Jeg fik også en rigtig god indføring i Københavns historie og arkitektur, hvilket jeg derfor finder utrolig spændende i dag også.
Jeg holder rigtig meget af, at kommunikere på engelsk og tysk, så det var en unik mulighed for, at få snakket en masse engelsk og tysk med turister.
Teknologien skaber helt nye muligheder for musikere, som i den digitale tidsalder selv kan indspille og udgive musik. Mit speciale omhandler DIY (Do-It-Yourself) musikere, platformen Soundcloud og hvordan musikere skaber værdi for hinanden ved brug af platformen Soundcloud. Helt præcist undersøger jeg i specialet, hvordan Soundcloud hjælper musikere med at arbejde sammen samt at skabe forbindelser til fans.
This thesis seeks to investigate how the relations between technological distribution platforms, Do-It-Yourself (DIY) musicians, and notions of value contribute to the changing fan-artist relationship. The thesis centres on the online platform of Soundcloud, and it is assessed how this platform through technological mediation encourages participation.
In the first part it is described how online digital platforms for music distribution, as Soundcloud, can be regarded an updated and “technologized DIY scene”, which enables DIY musicians to connect and thereby co-create value. It is further assessed that value in this case is anything, which can be exchanged, and thus not necessarily economic. The aspect of technological mediation on Soundcloud is also a central consideration.
The topic is illuminated with theoretical considerations based on actor-network theory, cultural theory and economic theory. Actor-network theory is used to acknowledge that the technology has agency, cultural theory is used to encompass the notion of value as not necessarily economic. Economic theory is included in terms of prosumption and value co-creation to create a model around the behaviour of the DIY musicians.
The method is participant-observation and the primary data is interviews with DIY musicians on Soundcloud. The study reveals that Soundcloud mediates a particular experience, which leads users to act in a certain way. The behaviour is termed as prosumption, a contraction of production and consumption. This behaviour challenges the traditional commercial market values in the music industry, as value can be created without involving traditional industry agents. As a perspective the thesis considers the possibility of the changing behaviours leading to a new economic form.
Billedet viser vinderen af Musikparlamentets Innovationskonkurrence 2013, hvor jeg var Projektleder. Konkurrencen gik ud på at finde et koncept, en ide eller en virksomhed, som kunne få musikken fra komponist til forbruger på nye måder. For at deltage i konkurrencen kunne virksomheder eller enkeltpersoner indsende beskrivelser af deres koncepter, ideer eller virksomheder. Mine opgaver var generel afvikling af forløbet, modtagelse af bidrag, kontakt til konkurrencens ambassadører, sponsorer, samarbejdspartnere og hele 18 jurymedlemmer samt ansvar for alt PR og kommunikation omkring konkurrencen.
Læs mere om konkurrencen på innovationskonkurrence.dk
.Jeg har haft den ære at have Lone Kjeldgaard Pedersen i et traineeship-forløb i Musikparlamentet. Det skete som et led i hendes uddannelse på Københavns Universitet. Formålet med forløbet var at hjælpe med at afvikle Musikparlamentets Innovationskonkurrence 2013, men hun fik hurtigt rollen projektleder og overtog ansvaret helt. Hun gik struktureret og passioneret til opgaven og var i det hele taget en stor resurse for Musikparlamentet i perioden.
Opgaven bestod bl.a. i at servicere og informere konkurrencens ambassadører, sponsorer, samarbejdspartnere og hele 18 jurymedlemmer. Derudover havde hun ansvar for alt PR og kommunikation omkring konkurrencen i det hele taget. Hun udviste et stort overblik og professionalisme, samt sans for projektorienteret arbejde. Lone udmærker sig i øvrigt ved at være både selvstændig, ansvarsbevidst og pålidelig. Lone er fortsat som frivillig i Musikparlamentet efterfølgende og der er ingen tvivl om, at hun nærer en stor interesse for musik og musikbranche.
I forbindelse med konkurrencen lavede vi videoer med de fire ambassadører for konkurrencen. Videoen nedenfor viser Silas Bjerregaard fra Turboweekend, som fortæller om, hvorfor innovation i musikbranchen er vigtig. Videoer med de andre ambassadører kan findes på vimeo.com.
Jeg har været med til at konceptudvikle og afvikle en del debatarrangementer i Musikparlamentet. Det er typisk paneldebatter, hvor relevante aktører i musikbranchen mødes og diskuterer et givent emne.
Jeg har f.eks. konceptudviklet og afviklet arrangementer, der har debatteret lydkvalitet i indspillet musik, koncertkultur og musikundervisning i skolerne.
Vi har ved konceptudvikling og afvikling af debatarrangementer haft samarbejdspartnere som Koda, djbfa, Rytmisk Center, SPOT Festival og Hifi Klubben og har engageret paneldeltagere som Thomas Høffding (WhoMadeWho, Bon Homme), Jenny Rossander (Lydmor), Mike Sheridan og Morten Remmer (tidl. Wimp), og har brugt Carsten Holm (P6 Beat) som moderator.
Billedet til venstre er fra debatten "Musikkens Nye Rammer I". En debat om lydkvalitet af indspillet musik med spørgsmålet: "Tager vi til takke med dårlig lyd?". Denne debat foregik passende nok i Hifi Klubben.
Billedet ovenfor er fra debatten "Musikkens Nye Rammer II", hvor der blev diskuteret, hvordan spillesteder og koncertarrangører kan udfordre det traditionelle koncertbegreb. Aftenen blev afsluttet med en koncert med Thomas Høfding og Jenny Rosander.
Når der er tid til ferie og fritid nyder jeg at lave sportsaktiviteter.
Jeg er en passioneret skiløber, og har arbejdet to sæsoner (i 2008 og 2009) som skiinstruktør i St. Johann im Pongau i Østrig. Det bliver ikke til ligeså meget skiløb som i de to år, men jeg prøver at få mindst en uge på ski om året.
Jeg har også dykkercertifikat og har dykket i Thailand, Tyrkiet, Danmark og på Zanzibar.
Derudover har jeg løbet maraton, og den seneste bedrift var at bestige Kilimanjaro i Tanzania. Det giver mig overskud i hverdagen, at få gode oplevelser sammen med min kæreste, venner og familie i min fritid.